top of page
_MGL3856_gulliver_baronen.jpg

FAQ

Hos Gulliver Rejser tilbyder vi unikke ferieoplevelser og rejser med følelse og nærvær. Vi har siden 2012 arrangeret rejser i eksklusive rammer til børnefamilier. Vores mission er vidunderlige rejseoplevelser og afslappende familieferier, hvor fællesskabet har mulighed for at række udover den enkelte familie. Vi lejer et eksklusivt hotel med dejligt poolområde og rummelige lejligheder til hver enkelt familie, og deles om det med andre Gulliver-familier. Børnene kan få nye legekammerater, og de voksne får lejlighed til at slappe af og nyde det lokale køkken i godt selskab med andre voksne (eller hinanden), samtidig med at hver familie har mulighed for at udforske området på egen hånd og nyde masser af dejlig familietid. Det er ud fra vores erfaring en kombination, der sikrer kvalitetsferie for både store og små.

Nedenfor svarer vi på de oftest stillede spørgsmål. Hvis du har yderligere spørgsmål, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os.

PRISEN DÆKKER

Udflugter, buskørsel, kørsel med specialkøretøjer, sejladser og bådture samt som hovedregel entréudgifter for det programsatte er med i prisen. Priserne omfatter lejlighed med morgenmad – medmindre andet udtrykkeligt er nævnt for det enkelte rejsemål.

Prisen dækker også evt lokalguider.

Som udgangspunkt er drikkepenge til lokale guider og chauffører inkluderet i rejsens pris, men der er enkelte undtagelser.

 

PRISEN DÆKKER IKKE

Afbestillingsforsikring

Rejseforsikring

Visum

Eventuelle turistskatter opkrævet på stedet under opholdet

 

BETALING AF REJSE

Ved tilmelding betales et depositum på 10.000 kr.

Restbeløbet skal normalt betales 12 uger før afrejse, hvis ikke særlige forhold gør sig gældende.

 

FREMSENDELSE AF DOKUMENTER

Rejsedokumenter og billetter fremsendes ca 7 dage før afrejse.

 

PAS & VISUM

For oversøiske rejsemål gælder, at pas skal være gyldigt 6 måneder efter hjemrejsedato.

 

AFBESTILLINGSFORSIKRING

Det anbefales at man tegner en afbestillingsforsikring, men tjek om du evt har en gennem din hustandsforsikring.

Undersøg selv dækningen, på den forsikring du tegner.

 

REJSEFORSIKRING

Deltageren er selv ansvarlig for, at det er den rette rejseforsikring, der bliver tegnet.

 

EU

Den offentlige sygesikring dækker i EU. Det anbefales dog i nogle tilfælde at købe en udvidet rejseforsikring, der bl.a. dækker hjemtransport.

 

ØVRIGE VERDEN

GulliverRejser kræver at man ved rejser uden for EU har en rejseforsikring, der som minimum dækker sygdom og hjemtransport. GulliverRejser kan ikke holdes ansvarlig for udgifter der opstår på grund af deltagers manglende forsikring.

 

TILBAGEBETALING AF DESPOITUM

Har du bestilt og betalt depositum for rejsen og mod forventning ikke kan få rejseforsikring hos Gouda eller et andet selskab – refunderer vi naturligvis det fulde depositum.

 

Afbestiller du af andre årsager henviser vi til vores normale afbestillingsregler.

 

AFBESTILLING

Afbestilling af rejsen skal foretages skriftligt. Hvis turen afbestilles inden 12 uger før afrejse, tilbagebetales halvdelen af det indbetalte depositum.

Afbestilling mellem 12 uger og 8 uger før afrejse medfører tab af depositum.

Ved afbestilling mellem 8 uger og 4 uger før afrejse opkræves 50 % af rejsens pris.

Ved afbestilling senere end 4 uger før afrejse, ved udeblivelse eller ved for sent fremmøde vil rejsens pris være tabt. Dette gælder også hvis udeblivelse skyldes manglende eller ugyldigt pas, viseringer, vaccinationer eller andre nødvendige rejsedokumenter.

Hvis der på rejsemålet opstår naturkatastrofer eller begivenheder af krigslignende karakter indenfor et tidsrum af 2 uger før afrejse, refunderes hele rejsens pris, hvis det er en pakkerejse.  Tilbagebetaling er dog betinget af, at Udenrigsministeriet fraråder rejse til det pågældende område, og at begivenhederne er opstået efter rejsens bestilling.

Er det en individuel rejse eller en rejse arrangeret for en lukket gruppe, tilbagebetales depositum ikke.

 

AFLYSNING

Hvis en rejse må aflyses, tilbagebetales hele det indbetalte beløb.

Rejsen gennemføres normalt med minimum 5 familier, hvis ikke andet er nævnt. Hvis rejsen aflyses på grund af for få deltagere, vil dette ske senest en måned før afrejse. En rejse kan også aflyses, hvis der i nærheden af rejsemålet er oprør, krigshandlinger eller naturkatastrofer.

 

ÆNDRING AF PRIS

GulliverRejser forbeholder sig ret til prisforhøjelse som følge af forhold, bureauet ikke har mulighed for at tage højde for på forhånd, f.eks. forhøjede fly- og biltransportpriser, forhøjede skatter og afgifter, oliepriser, ændrede valutakurser. Prisforhøjelsen vil ikke overstige 10% af rejsens pris, og den vil blive varslet senest 20 dage før afrejse.

 

ÆNDRING AF REJSEPLAN

Det kan forekomme at afrejse- og hjemrejsedatoer må rykkes på grund af ændringer i flyselskabernes tider eller aflyste fly, som vi ikke kan holdes ansvarlige for. Der kan på enhver rejse opstå uventede situationer, der nødvendiggør en ændring af rejseplanen. Dette er en beslutning, der tages på stedet i samråd med vores samarbejdspartner. Hvis en del af den planlagte rute må ændres på grund af force majeure eller force majeurelignende situationer, kan bureauet ikke gøres økonomisk ansvarlig herfor.

Særlige omstændigheder omkring corona gældende for sæson 2021  (opdateret 12.01.2021) 

Hvis udenrigsministeriet fraråder rejser til Sicilien på rejsetidspunktet, grundet corona i sæson 2021, får du dine penge retur for opholdet. GulliverRejser dækker ikke transport arrangeret af gæsterne selv. (F.eks. fly, leje af bil ect.) 

bottom of page